بیست نکته طلایی

 

⚠️نکات بهداشتی و خودمراقبتی  که بایستی توسط دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد 1400 رعایت شود.

✍️ تهیه و تنظیم :مسعود شجاعی
👤کارشناس آموزش و سنجش

1-حضور حداقل 45 دقیقه قبل از شروع آزمون در محل حوزه برای انجام غربالگری و کنترل فردی
درب محل آزمون یکساعت قبل از شروع آزمون، ساعت 7 صبح باز میباشد.
❌ساعت 7:30 صبح درب حوزه های امتحانی بسته خواهد شد و پس از آن از ورود دانش آموزان ممانعت بعمل خواهد آمد.

2-تشکیل صف جهت کنترل فردی و ورود به حوزه با اعلام  رییس حوزه و رعایت فاصله دومتری از دیگران

3-پرهیز از هرگونه دست دادن،صحبت مستقیم و تماس با سایر شرکت کنندگان

4-تجمع نکردن در محل حوزه و محوطه بیرونی و مسیرهای تردد قبل،حین و پس از اتمام آزمون

5-نصب کارت ورود به جلسه قبل از کنترل فردی و ورود به سالن توسط خود داوطلب در سمت چپ سینه.
✳️ بهتر است از گردن آویز با طلق شفاف استفاده شود. سوزن ته گرد و سنجاق در محل حوزه توزیع نخواهد شد.

6-بهمراه نداشتن هرگونه وسایل اضافی مانند کیف،کوله پشتی،جزوه،کتاب،تلفن همراه و سایر اقلام
♦️عوامل حوزه از تحویل وسایل اضافی و تلفن همراه معذورند.

7-بهمراه داشتن ماسک و دستکش و درصورت امکان ژل ضدعفونی کننده شخصی
❇️ استفاده از ماسک برای تمامی شرکت کنندگان آزمون در تمامی مراحل الزامیست.(بهتر است شرکت کنندگان ماسک و دستکش ذخیره و دستمال کاغذی جیبی به همراه داشته باشند.)

8-همکاری با مسئولین حفاظت آزمون در زمان غربالگری و کنترل فردی و ورود به حوزه امتحانی با آرامش و اسقرار در صندلی خود با راهنمایی عوامل اجرایی حوزه

9-شستشوی دستها با صابون مایع و آب و یا استفاده از مایع ضدعفونی کننده در محل ورودی حوزه

10-رعایت کامل مسایل بهداشتی درصورت استفاده ضروری از سرویسهای بهداشتی حوزه امتحانی

11-رها نکردن دستکش، ماسک و سایر اقلام بهداشتی و مصرفی در محیط آزمون و انتقال آنها به سطلهای زباله درب دار

12-همراه داشتن چند خودکار شخصی مشکی و یا آبی (و ماشین حساب شخصی در آزمونهای مجاز)
جابجایی لوازم التحریر ممنوع میباشد.

13-بهمراه داشتن بطری آب آشامیدنی شخصی درصورت نیاز

14-دست نزدن به پاسخبرگها و صندلی دیگران و ننشستن بر روی صندلی دیگران پس از ورود به سالن و استقرار فقط بر روی صندلی خود

15- دست نزدن به دستگیره ها، دربها ،نرده ها ،تجهیزات سالن، میزها ، صندلیها ، دیوارها ،کلیدها ،پریزها و کلیه وسایلی که بطور عمومی و مشترک استفاده میشوند.( در تمامی مراحل آزمون)

16-قرارندادن برگه سوالات و پاسخبرگها بر روی زمین و محیطهای آلوده

17-درصورتیکه دانش آموز مایل به تحویل برگه قبل از اتمام آزمون باشد،بایستی موضوع را به  نزدیکترین مراقب اعلام کرده و پس از تحویل پاسخبرگ، اجازه خروج دارد.

18-با اتمام آزمون،دانش آموز بایستی در محل صندلی خود نشسته و منتظر جمع آوری اوراق پاسخبرگها توسط مراقبان باشد و با اجازه مسئولین حوزه بصورت مدیریت شده و انفرادی و با رعایت فاصله گذاری واصول بهداشتی، محل حوزه آزمون را ترک نماید.

19- چنانچه دانش آموزی دارای بیماری خاص و زمینه ای میباشد،بایستی مدارک پزشکی خود را به تایید پزشک معتمد آموزش و پرورش رسانده و موارد را حداقل یکروز قبل از برگزاری آزمون به اطلاع مدیر مدرسه و مسئولین حوزه برساند.

20- کلیه دانش آموزان موظفند درصورت ابتلا به کرونا،موارد را حداقل یکروز قبل از شروع آزمون به اطلاع مسئولین مدارس و مسئولین حوزه های اجرا برسانند تا تصمیم گیریهای لازم اتخاذ شود.

🍏 با آرزوی سلامتی و تندرستی

 

تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی تا دانشگاه

حضوری در مشهد مقدس

آنلاین برای سایر شهرها

آموزش توسط استاد مهدی حیدری کارشناس ارشد رشته ریاضی

شماره تماس : 09338668710.

 

 

 

 

 

 

 

معرفی عدد ۱۰۰

معرفی عدد ۱۰۰
۹دسته ی ده تایی را روی تابلو نصب می کنیم و می پرسیم من چند دسته ی ده تایی دارم ؟
۹ده تایی
چند تا یکی دارم ؟
صفر
بعد در جدولی که در پای تابلو کشیدیم اشاره می کنیم و با تکرار سوالات بالا اعداد را در جدول می گذاریم
خب بچه ها الان یک دسته ی دیگر به ده تایی هامون اضافه می کنم و روی تابلو نصب می کنم کنار دسته های قبل
باز می پرسیم چند ده تایی و چند یکی داریم ؟
۱۰تا ده تایی و و ۰یکی
حالا می خواهم آن ها را با کمک هم در جدول بگذاریم
در ستون یکی ها صفر را می گذاریم و می پرسیم ده تا ده تایی را میشه درستون ده تایی بگذاریم ؟
آقا نمیشه چون دو تا عدد در یه ستون جا نمیگیره
و میگیم یادتون هست وقتی ۹تا یکی داشتیم یکی بهش اضافه می کردیم و به ده می رسیدیم آن را ده تایی می گفتیم
یه گوشه ی تابلو همین کار را برا یاد آوری با چوب خط نمایش میدیم
حالا که ده تایی های ما به ده رسیدن به نظر شما همون ده تا ده تایی بگیم ؟
نه ده تا شدن و یه دسته میشوند
دسته ها را کنار هم می گذا یم و می بندیم
بله بچه ها اسم این دسته صدتایی است
خب حالا که ده تایی های ما دسته شدن حالا ده تایی هست که بذاریم داخل جدول؟
نه آقا
پس در ستون ده تایی صفر را می نوسیم
حالا با اشاره به دسته ی صدتایی حالا چند دسته ی صدتایی داریم؟
۱صدتایی
پس یه ستون برا صدتایی می سازیم و اسمش را همون صدتایی می گذاریم
#معرفی_صد

 

 

 

تست ریاضی فصل 1 ریاضی پنجم

۱ - اگر با کارت های ۴ ، ۳، ۶, ۸ بخواهیم ضربی دو رقم در دو رقم بدون تکرار بسازیم که بیشترین حاصل ضرب را داشته باشد
یکان حاصلضرب کدام است
الف - ۵
ب - ۴
ج - ۷
د - ۲

۲- مجموع دو عدد هشتاد و دو میلیارد و نهصد و بیست و پنج میلیون و سی و هشت است
اگر یکی از آن ها پنجاه میلیارد و نه میلیون و هفتاد و سه هزار باشد عدد دیگر کدام است
الف - ۳۵۹۱۵۹۲۷۰۳۸
ب - ۳۲۹۱۵۹۲۷۰۳۸
ج - ۳۵۷۰۵۹۲۷۰۳۸
د- ۳۲۹۱۵۶۰۲۱۳۸

۳- نصف ۸ تا ده هزار تا با ثلث ۱۸ تا هزار تا چه عددی می شود
الف - ۱۰۰۰۰
ب - ۴۶۰۰۰
ج - ۱۰۰۰۰۰
د- ۴۶۰۰۰۰

۴ -اگر ۹ ساعت و ۳۷ دقیقه ی دیگر ساعت ۲۳ باشد هم اکنون ساعت چند است
الف - ۱۴:۳۲
ب - ۱۴:۲۳
ج- ۱۳:۲۳
د- ۱۲:۳۲

۵ - تفاوت بزرگ ترین و کوچک ترین عدد ۶ رقمی که با ارقام ۷ , ۹ ، ۶ ، ۱ , ۰ , ۳ می توان نوشت کدام است
الف - ۸۷۲۳۶۱
ب - ۸۷۲۶۳۱
ج - ۸۷۲۱۶۳
د- ۸۲۷۶۱۳

۶ - عدد بعدی در الگو چیست
۱۶-۴۸-۲۴-۷۲-۳۶-.....
الف - ۹۸
ب - ۱۰۸
ج - ۸۴
د - ۱۱۵

۷ - در ده هزار تا ده هزار تایی چند تا صدهزار تایی وجود دارد
الف - هزار تا
ب - صد تا
ج - ده تا
د - یکی

۸ - کدام یک طولانی ترین زمان را نشان می دهد
الف - ۴۷ ساعت
ب - ۱۷۲۸۰۰ ثانیه
ج - ۲۹۴۰ دقیقه
د - یک شبانه روز

۹ - اگر عدد ۱۹۸۴۳۲ را بر ۲۴ تقسیم کنیم خارج قسمت کدام است
الف - ۸۲۶۸
ب - ۸۰۲۶
ج - ۸۶۲۸
د- ۷۲۷۶

۱۰ - در الگوی مقابل اختلاف بیست و چهارمین عدد با هجدهمین عدد چیست
۱-۳-۶-۱۰-۱۵
الف - ۱۴۵
ب- ۱۲۹
ج - ۱۹۳
د - ۱۷۶

۱۱- کدام عدد از بقیه بزرگ تر است
الف - هزار تا دویست تایی
ب - صد هزار تا ده تایی
ج - ده هزار تا ده تایی
د - ده هزار تا هزار تایی

 ۱۲- اگر عدد ۵۶۳۹۲۱ را ده هزار برابر کنیم و بعد بر ۱۰۰ تقسیم کنیم ارزش مکانی رقم ۶ چه خواهد شد
الف -  یکان میلیون
ب - صدگان میلیون
ج - دهگان میلیون
د - یکان میلیارد

۱۳- اگر امروز یکشنبه ساعت ۷:۴۶ دقیقه ی بعدازظهر باشد ۵۳ ساعت و ۴۳ دقیقه ی بعد چه روزی و چه زمانی است
الف - ۲۰:۱۳ دوشنبه
ب - ۱۹:۳۰ چهارشنبه
ج - ۱:۲۹ چهارشنبه
د- ۱:۲۹ سه شنبه

۱۴- در الگوی داده شده عدد دهم چیست
۴-۷-۱۲-۱۹-۲۸-۳۹-۵۲-....
الف - ۸۴
ب - ۱۰۳
ج - ۱۲۴
د- ۶۷

۱۵- از بین گزینه ها در جای خالی چه عددی می توان نوشت
۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰‌  » ۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰+ ....
الف - ده میلیارد
ب - یک میلیارد
ج - دو میلیارد
د- دو میلیون

 

تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی تا دانشگاه در مشهد مقدس

و به صورت انلاین (سراسر کشور)

اموزش توسط استاد مهدی حیدری کارشناس ارشد رشته ریاضی

شماره تماس جهت هماهنگی کلاس ها :  09338668710

 

 

 

 

 

 

 

 

الگوهای عددی

 

الگوهای عددی

 

رابطه الگوی مثلثی میشه :
شماره جمله × یکی بیشتر ÷ 2

(10×11)÷2=55


الگوی مربعی :
شماره جمله × خودش
25×25=

 

قسمت ج :


5,8,17,44,.....

5
5×3-7=8
8×3-7=17
17×3-7=44
44×3-7=125

 

قسمت د :

 

36  ,49,  64,  81,.....
6×6=36
7×7=49
8×8=64
9×9=81
10×10=100
11×11=