آموزش هوش و استعداد تحلیلی مشهد(۰۹۳۳۸۶۶۸۷۱۰)

کلاس های خصوصی تقویتی هوش و استعداد تحلیلی ویژه کودکان، آزمون های ورودی مدارس خاص و تیزهوشان، آزمون دکتری و آزمون یوس ترکیه

آموزش توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی با ۱۲ سال سابقه آموزش

هماهنگی و ثبت نام : ۰۹۳۳۸۶۶۶۸۷۱۰

ریاضیات تخصص ماست .

هدایت تحصیلی متوسطه اول

ورود به هریک از شاخه ها و رشته های تحصیلی نیازمند کسب حداقل نمرات دروس تخصصی پایانی نوبت دوم(نمره خرداد یا همان نمره برگه خردادماه)مربوط به آن رشته می باشد.
به عبارت دیگر درصورت عدم کسب حداقل میانگین دروس تخصصی در سه پایه هفتم،هشتم و نهم(هفتم و هشتم با ضریب۱و نهم با ضریب۳)برای رشته ها سایر عوامل و ملاک های هدایت تحصیلی آن دانش آموز در تنظیم نمون برگ هدایت تحصیلی بی اثر خواهد بود.

 

 ❎ورود به رشته ریاضی فیزیک
🔴 درس ریاضی۱۴
🔵 درس علوم۱۳
 
💠 ورود به رشته علوم تجربی
🔴 درس ریاضی۱۳
🔵 درس علوم۱۴
 
📚ورود به رشته ادبیات و علوم انسانی
🟢 درس زبان و ادبیات فارسی ۱۴
🟠 درس مطالعات اجتماعی۱۳
🔵 درس عربی۱۲
 
🕋رشته علوم و معارف اسلامی
🟠درس معارف اسلامی۱۴
🟡درس عربی۱۳
🟢درس زبان و ادبیات فارسی۱۲
 
 ⚱️🖼ورود به فنی حرفه ای(صنعت و هنر)
🔺 درس ریاضی و علوم۱٠
🔹 درس کار وفناوری و هنر۱۲
 
🚑🚒 🧰ورود به فنی حرفه ای(خدمات)
🔺 درس ریاضی۱٠
🔸 درس کار و فناوری و هنر۱۲
 
🚜🌾🌾ورود به فنی حرفه ای(کشاورزی)
🔺 درس علوم۱٠
🔸 درس فناوری و هنر ۱۲
 
🛠⛽️🔋🛢ورود به کار دانش(صنعت)
 🔻درس ریاضی و هنر۱٠
🔹 درس کار و فناوری۱۲
 
🧰🏺⚱️ورود به کار دانش(خدمات و هنر)
🔸 درس ریاضی۱٠
🔹 درس فناوری و هنر ۱۲
 
🚜🌾🌾 ورود به کار دانش(کشاورزی)
🔹درس علوم و هنر۱٠
🔸درس کار وفناوری ۱۲
 
مثال:اگر دانش آموزی در درس ریاضی سال هفتم نمره ۱۷،در ریاضی سال هشتم نمره ۱۵ برای خرداد کسب کند و در سال نهم نمره ۱۱بگیرد میانگین این سه نمره با توجه به ضریب1 سال هفتم و هشتم و ضریب3 سال نهم می شود:
17*1+15*1+11*3=65
65÷5=13
 
این دانش آموز حدنصاب نمره ریاضی را برای رشته ریاضی فیزیک کسب نکرده است.
 
علاوه براین دانش آموزانی که علاقه دارند به یکی از رشته های شاخه نظری هدایت شوند(ریاضی فیزیک،علوم تجربی،علوم انسانی،معارف اسلامی)باید علاوه بر کسب نمره حدنصاب،کف نمره منطقه(تراز نمره)را هم کسب کنند؛یعنی با توجه به ظرفیت پذیرش ناحیه یا منطقه محل سکونت،نمره کسب کنند.
به طور مثال اگر ظرفیت ثبت نام دهم رشته تجربی ۱۲۰نفر باشد،این تعداد از بالاترین نمره شروع و تا کف پایین ترین نمره  از ۱۲۰نفر ادامه می یابد و شرایط ورود به رشته را در ناحیه یا منطقه تعیین می کنند و در فرم شماره ۷ هدایت تحصیلی الف را کسب می کنند که جواز ثبت نام به دهم است.بنابراین دانش آموزان باید هر سه سال هفتم،هشتم ونهم از کف نمره منطقه پایین تر نباشند.
کف نمره بستگی به رقابت دانش آموزان ممتاز دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات انتخاب رشته

منظور از رشته های کشوری، بومی، استانی و ناحیه ای چیست؟

✅ اگر دفترچه انتخاب رشته کنکور گروه آزمایشی خود را با دقت بررسی کرده باشید، متوجه خواهید شد که در مقابل هر یک از رشته ها، یکی از 4 عبارت بومی، استانی، ناحیه ای و کشوری درج شده و ممکن است برای شما این ابهام به وجود آید که منظور از گزینش بومی، استانی، ناحیه ای و کشوری چیست؟

!! رشته های استانی !!
◀️ این رشته ها به طور متوسط در همه استان های کشور ارائه می شوند و دلیل پذیرش داوطلبان به این صورت، این است که برخی از بخش های کشور از نظر کاربردی، به متخصص های بومی استان نیاز دارند مانند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان که به صورت بومی گزینی استانی انجام می شود.

!! رشته های کشوری ! !
◀️ اگر رشته مورد نظر در هیچ یک از دو قطب همجوار ارائه نشود و فقط در چند استان به صورت ناهمگون و پراکنده موجود باشد، آن رشته کشوری است. ظرفیت پذیرش این رشته ها به نسبت میان داوطلبان دارای سهمیه مناطق، رزمندگان، ایثارگران و کل کشور تقسیم می شود، برای مثال رشته بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با ظرفیت 100 نفر به صورت کشوری ارائه می شود،

◀️ ظرفیت پذیرش این رشته ها به نسبت میان داوطلبان دارای سهمیه مناطق، رزمندگان، ایثارگران و... کل کشور تقسیم می شود، برای مثال رشته بهداشت عمومی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با ظرفیت 100 نفر به صورت کشوری ارائه می شود، از این 100 نفر 30 درصد یعنی 30 نفر به داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران اختصاص می یابد و مابقی بین سایر داوطلبان تقسیم می شود.

!! رشته های بومی، قطبی، ناحیه ای !!
◀️ اگر رشته ای در دانشگاه یک ناحیه از دو ناحیه همجوار موجود باشد، آن رشته قطبی است ولی رشته های ناحیه ای فقط در دانشگاه یک استان از چند استان همجوار ارائه می شوند. در رشته هایی که نوع گزینش در آن ها به صورت قطبی، ناحیه ای و یا استانی می باشد، حدود 20 درصد از ظرفیت به داوطلبان آزاد و 80 درصد از ظرفیت بین داوطلبان هر یک از سهمیه های مناطق 1، 2، 3 و سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در منطقه مربوطه (قطب، ناحیه، استان) تقسیم بندی می شود.

◀️ برای مثال رشته مهندسی صنایع با ظرفیت پذیرش 100 نفر در دانشگاه امیرکبیر به صورت قطبی ارائه می شود، در این صورت 20 درصد یعنی 20 نفر به داوطلبان آزاد (غیرقطبی) و 80 درصد نیز به داوطلبان قطبی اختصاص می باید که از این 80 درصد، 30 درصد یعنی 24 نفر ویژه داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.

 

 

تدریس خصوصی ریاضیات کنکور ویژه کنکور سراسری 1402 در شهر مشهد مقدس

و آموزش آنلاین برای متقاضیان سراسر کشور

آموزش توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی استاد مهدی حیدری

اطلاع و هماهنگی کلاس ها : 09338668710

ریاضیات تخصص ماست کار را به کاردان بسپارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نکات مهم در خصوص امتحان ترمیم نمره در متوسطه دوم

🔺دانش آموز دیپلمه متقاضی فقط در مدارس مجری منطقه ای که در آن فارغ التحصیل شده حق شرکت در امتحانات #ترمیم_نمره را دارد و در مناطق دیگر حق شرکت ندارد.

🔺شرکت در این آزمون اختیاری می باشد.

🔺فقط فارغ التحصیلان متوسطه نظری حق شرکت در این آزمون را دارند تا زمانیکه دانش آموز فارغ التحصیل نشده است حق شرکت در این آزمون را ندارد و دانش آموزان کاردانش و فنی و پیش دانشگاهی را شامل نمی شود.

🔺دانش آموز متقاضی در یکی از امتحانات نوبت خرداد یا شهریور یا دیماه میتواند در این آزمون شرکت نماید

🔺حق شرکت در این آزمون فقط یکبار برای فرد می باشد.

🔺فرد می تواند همه یا تعدادی از دروس نهایی را انتخاب کرده و صرفا یکبار دیگر مجدد امتحان دهد.

🔺همه ی دروس انتخاب واحد غیر حضوری می باشد و نمره مستمر ندارد.

🔺 ثبت نام صرفا در مدارس مجری که از طرف اداره آموزش و پرورش آن منطقه تعیین شده،امکان پذیر است.

🔺تاثیر آزمون مثبت می باشد و هیچ تاثیر منفی ندارد.

🔺برای شرکت کنندگان گواهی فارغ التحصیلی و مدرکی صادر نخواهد شد و فقط به صورت مکانیزه نمرات به سازمان سنجش برای محاسبه سوابق در کنکور ارسال خواهد شد.

🔺افراد متقاضی شرکت در این آزمون از مدرسه ای که فارغ التحصیل متوسطه نظری گشته اند کارنامه کلی و گواهی موقت قبولی به مدارس مجری این آزمون خواهند برد تا ثبت نام ترمیم نمره انجام دهند.

🔺این آزمون رایگان نمی باشد و از شرکت کننده بر اساس تعداد دروس انتخابی ، شهریه اخذ خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

جزئیات ارسال سوابق تحصیلی برای تأثیر در کنکور

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش :

🔹 اطلاعات هویتی و نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج قطعی امتحانات نهایی در تیر ماه ۱۴۰۱، توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

🔹 در آن زمان دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه های dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir ضمن رویت و بررسی مشخصات و اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی خود، در صورت مشاهده مغایرت، مراتب را در همین سامانه‌ها اعلام کنند تا توسط کارشناسی سنجش مناطق بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

🔹 بر همین اساس ضرورت دارد دانش‌آموزان در بازه زمانی که متعاقباً اعلام می شود با مراجعه به سامانه، از صحت اطلاعات مربوط به خود اطمینان حاصل کرده و حتماً کد تأیید سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند.

🔹 تأثیر نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی جاری به صورت ۴۰ درصد مثبت است که از سال آینده به صورت قطعی خواهد بود.

 

 

 

اختلالات یادگیری

توصیه هایی به والدینی که فرزند مبتلا به اختلالات یادگیری دارند

 

۱.  به وسیله ی متخصص چشم و گوش، از سلامتی کامل کودک مطمئن شوید.

۲. فضایی آرام و بدون تشنج را در خانه فراهم کنید.

 ٣. اوقاتی را به بازی کردن با کودک و شوخی کردن با او اختصاص دهید.

۴. کودک را به پارک، سینما، باغ وحش و سایر جاهای دیدنی ببرید.

 ۵. ترتیبی دهید که کودک، اوقاتی را به بازی بپردازد.

 ۶. کودک را تشویق کنید درباره ی خودش، خاطرات مدرسه و چیزهای مورد علاقه اش صحبت کند.

 ۷. از سرزنش کردن و ایراد گرفتن و نصیحت بپرهیزید و به جای آن هر وقت کار مثبتی انجام می دهد او را تشویق کنید.

 ۸. به سؤالات کودک ساده، روشن و کوتاه جواب دهید.

۹. نقاط قوت کودک را در درس، بازی و سایر کارها برجسته کرده و  تشویق کنید.
 
۱۰. با دادن برخی مسئولیتها به کودک، حس استقلال و اعتماد به نفس او را تقویت کنید.

۱۱. سعی کنید کودک، هم با کودکان هم سن خویش و هم با کودکان یکی دو سال کوچکتر و بزرگتر از خودش اوقاتی را بازی کند.

۱۲. در منزل کتاب یا روزنامه بخوانید و سعی کنید فرزندتان خواندن علاقه مندانه و مشتاقانه ی شما را ببیند.

۱۳. به اندازه ی کافی اسباب_بازی های ساده و خوب برای کودک تهیه کنید.

۱۴. به کودک یاد دهید که کتاب، تنها وسیلهی خواندن نیست، بلکه می توان از روزنامه، تابلوهای راهنمایی، تابلوهای مغازه نیز برای تمرین خواندن استفاده کرد.

۱۵. با مدیر و معلم کودک ارتباط مهرآمیز برقرار کنید و وضع کودکتان را در مدرسه جویا شوید.

۱۶. پیشرفت کودک را بدون این که مکرر از او سؤال کنید، پیگیری نمایید.

۱۷. برای محل مطالعه کودک، اتاق، نور، صندلی، میز و سایر لوازم را تهیه کنید.
 
 ۱۸. سعی کنید محل مطالعه ی کودک ساکت و آرام باشد.

 ۱۹. برای اطمینان از سلامتی کودک، همیشه او را تحت کنترل پزشک داشته باشید.

۲۰. کوچک ترین پیشرفت کودک را ببینید و آن را به او اظهار کرده و اعتماد به نفسش را تقویت کنید.

منبع: کتاب درمان اختلالات خواندن ؛ دکتر مصطفی تبریزی

 

اگر دانش آموزی دارید که در یادگیری ریاضیات دچار مشکل هست با استفاده از آموزش های استاد مهدی حیدری کارشناس ارشد رشته ریاضی می توانید به بهبود سطح ریاضی فرزندان خود اطمینان داشته باشد

هماهنگی جهت کلاس ها: 09338668710

 

 

 

 

 

 

ریاضیات تخصص ماست . کار را به کاردان بسپارید.