انتخاب رشتۀ مرحلۀ تکمیل ظرفیت

نکاتی در خصوص انتخاب رشتۀ مرحلۀ تکمیل ظرفیت (بهمن ماه سال 99) دانشگاه آزاد اسلامی
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

💥انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد - بهمن ماه 99 ویژه  آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی تجربی است که در آزمون سراسری 99 شرکت کرده‌اند و مطابق کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

♦️انتخاب رشتۀ مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد- بهمن ماه 99- از سه‌شنبه 28 بهمن ماه آغاز شده است و تا ساعت 24 روز شنبه2 اسفند ماه ادامه خواهد یافت.

💥رشته‌های کاردانی و کارشناسی گروه پزشکی (از قبیل پرستاری، تکنولوژی اتاق عمل، تغذیه، مهندسی بهداشت محیط و...) در این مرحله ارایه شده است.

♦️سقف رشته‌محل‌های قابل انتخاب 100 ردیف است.

💥ویرایش رشته‌محل‌های انتخابی تا پایان مهلت تعیین‌شده برای انتخاب رشته امکان‌پذیر است.

♦️طبق اعلام مرکز سنجش ، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نتایج این مرحله  احتمالاً هفته دوم اسفند اعلام خواهد شد.

 

 

تدریس خصوصی ریاضی کنکور در مشهد 09338668710.

 

 

 

 

 

شماره معلم خصوصی ریاضی مشهد(09338668710)

والدین و محصلین گرامی می توانند در صورت نیاز به آموزش خصوصی ریاضی با شماره 09338668710 تماس حاصل فرمایند.

تدریس خصوصی ریاضی به صورت حضوری در مشهدمقدس

و به صورت آنلاین برای محصلین سراسر کشور

تدریس ریاضی ابتدایی تا دانشگاه توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی کاربردی

 

 

 

 

تدریس خصوصی آمار و احتمال در مشهد(09338668710)

کلاس های تدریس خصوصی آمار و احتمال در مشهد(09338668710)

و به صورت آنلاین برای متقاضیان سراسر کشور

 

🔻تعاریف علم آمار:

• آمار، علم پردازش داده و تخمین احتمالات بوسیله روش های مبتنی بر ریاضی است.

• علم آمار، علم فن فراهم کردن داده‌ های کمّی و تحلیل آن‌ها به منظور به‌ دست‌ آوردن نتایجی که اگر چه احتمالی است، اما در خور اعتماد است.

• علم آمار را به عنوان دانشی تعریف می‌کنند که به مطالعهٔ گردآوری، تحلیل، تفسیر، ارائه و سازماندهی داده‌ها می‌ پردازد.
در واقع آمار را باید علم و عمل استخراج، بسط، و توسعهٔ دانش های تجربی انسانی با استفاده از روش‌های گردآوری، تنظیم، پرورش، و تحلیل داده‌ها و در نهایت استفاده از ابزار های ریاضی دانست.

• اغلب افراد با کلمه آمار به مفهومی که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار می‌رود آشنا هستند؛ ولی این مفهوم منطبق با موضوع اصلی مورد بحث آمار نیست. آمار عمدتاً با وضعیت هایی سر و کار دارد که در آن‌ها وقوع یک پیشامد به‌ طور حتمی قابل پیش‌بینی نیست.

 

 

🔻هدف علم آمار

• از مهم‌ترین اهداف آمار، می‌توان تولید بهترین و قابل اعتماد ترین اطّلاعات از داده‌ های موجود و سپس استخراج دانش از آن اطلاعات را ذکر کرد.

 

🔻طبقه بندی علم آمار

• علم آمار را از منظر های مختلف می توان به دسته های متفاوتی طبقه بندی کرد.
که به این دسته بندی ها با شرح و تفسیر خواهیم پرداخت.

🔻اولین و جامع ترین تقسیم بندی علم آمار بدین صورت است:

• آمار استنباطی
(Inferential Statistics)

• آمار توصیفی
(Descriptive Statistics)

 

🔻تعاریف آمار توصیفی و استنباطی:

• آمار توصیفی:
Descriptive Statistics

 آمار توصیفی تنظیم و طبقه‌ بندی داده‌ها ، نمایش ترسیمی، و محاسبهٔ مقادیری از قبیل نما، میانگین، میانه و … می‌باشد که حاکی از مشخصات یکایک اعضای جامعهٔ مورد بحث است. در آمار توصیفی اطلاعات حاصل از یک گروه، همان گروه را توصیف می‌کند و اطلاعات به دست آمده به دسته‌های مشابه تعمیم داده نمی‌شود.
نقش آمار توصیفی در واقع، جمع‌ آوری، خلاصه کردن و توصیف اطلاعات کمّی به دست‌ آمده از نمونه‌ ها یا جامعه‌ ها است. اما محقق معمولا کار خود را با توصیف اطلاعات پایان نمی‌دهد، بلکه سعی می‌کند آنچه را که از بررسی گروه نمونه به دست آورده است به گروه‌های مشابه بزرگتر تعمیم دهد.

• آمار استنباطی:
Inferential Statistics

چنانچه به جای مطالعه کل اعضای جامعه، بخشی از آن با استفاده از فنون نمونه‌ گیری انتخاب شده، و مورد مطالعه قرار گیرد و بخواهیم نتایج حاصل از آن را به کل جامعه تعمیم دهیم از روش‌ هایی استفاده می‌شود که به آن ها آمار استنباطی می گویند.

 

 

 

 

 

 

 

قیمت تدریس خصوصی ریاضی در مشهد

هزینه تدریس خصوصی ریاضی با توجه به چند فاکتور متغیر هست. که من مهم ترین هاش رو در این پست خدمتتون عرض خواهم کرد و در انتها قیمت های عرف رو بهش اشاره خواهم کرد.

فکر میکنم مهمترین عامل ، مهارت یک دبیر ریاضی در تدریس خواهد بود.بهرحال وقتی خانواده درخواست معلم خصوصی دارند،میخواهند در کمترین زمان بهترین نتیجه را کسب کنند. پس این عامل بسیار تعیین کننده خواهد بود.

عامل بعد تخصص و مدرک فرد هست، هرچند که خیلی همکاران رو دیدم که با مدارک پایین تر تدریس بهتری دارند اما همیشه پیشنهاد میکنم برای هر درس به متخصص همون درس مراجعه کنید. هیچ وقت برای تدریس ریاضی به یک فرد با مدرک حتی فیزیک مراجعه نکنید و یا بالعکس.

عامل مهم بعد تجربه و سابقه کاری فرد هست که بسیار تعیین کننده هست. مسلم هست که معلم خصوصی با سابقه بالاتر مبالغ بیشتری را درخواست کنند اما در عوض صرفه جویی هزینه را در تعداد جلسات و بازدهی و نتیجه بهتر خواهید داشت. بنده خودم در سال های ابتدای تدریس با اموزشگاهها همکاری داشتم با مبالغ خیلی کمتر. بنابراین اگر می بینید معلمی با هزینه های بسیار پایین تر تدریس می کنند دلیل را بدانید .هرچند که باز تاکید دارم تجربه کم هم دلیل بر بد بودن دبیر نیست چون بهرحال هر معلمی نقطه شروعی دارد...

عامل بعد سطح دروس و مقطع تحصیلی موردنظر هست.به عنوان مثال معمولا دبیران ریاضی برای ریاضی کنکور یا آزمون تیزهوشان و ... و یا به طور برای مقاطع بالاتر حق التدریس بیشتری طلب میکنند .

معمولا در شهرهای بزرگ همچون مشهد و تهران قیمت تدریس خصوصی به ازای جلسات 90 دقیقه ای به شرح ذیل است: (قیمت های عرف عنوان شده در انتهای سال 1399 )

برای تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی (جلسه ای 50 تا 90 هزارتومان )

برای تدریس خصوصی ریاضی متوسطه اول(هفتم-هشتم-نهم) (جلسه ای 70 تا 100 )

برای تدریس خصوصی ریاضی متوسطه دوم(دهم-یازدهم-دوازدهم) (جلسه ای 80 تا 130 )

برای تدریس خصوصی ریاضی کنکور(انسانی-تجربی-ریاضی-کنکور یوس ترکیه) (جلسه ای 100 تا 180 )

برای تدریس خصوصی ریاضی دانشگاه(ریاضی عمومی 1 و 2 -معادلات دیفرانسیل-امار و احتمال-تحقیق در عملیات و...) (جلسه ای 130 تا 200 )

توجه: کلاس های اموزش انلاین ریاضی معمولا 20 درصد از هزینه های کلاس حضوری کمتر خواهد بود.

بنابراین با توجه به این عوامل، والدین و دانش آموزان و دانشجویان، باید معلم خصوصی را انتخاب کنند که با توجه به بودجه شان بهترین بازدهی و نتیجه را برایشان به ارمغان آورد.

بنده حقیر همیشه سعی داشتم با قیمت منصفانه و مفید تدریس ریاضی رو داشته باشم و بهترین نتیجه رو برای شاگردانم رقم بزنم.

 

تدریس خصوصی دروس ریاضی ابتدایی تا دانشگاه توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی کاربردی با حدود 11 سال سابقه آموزش ریاضیات.

 

شماره تماس مستقیم با بنده(یا ارسال پیغام به تلگرام یا واتساپ) : 09338668710

 

 

 

 

 

تدریس خصوصی ریاضی نهم و دوازدهم(09338668710)

با توجه به حضوری بودن امتحانات نهایی برای پایه های نهم و دوازدهم. در صورت نیاز به معلم خصوصی ریاضی می توانید با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید.

09338668710 حیدری کارشناس ارشد رشته ریاضی کاربردی با 11 سال سابقه آموزش در آموزشگاه های مشهد.

تدریس خصوصی ریاضی نهم به صورت حضوری در مشهد و به صورت آنلاین برای متقاضیان سراسر کشور.

تدریس خصوصی ریاضی دوازدهم تجربی-ریاضی-انسانی به صورت حضوری در مشهد و به صورت آنلاین برای متقاضیان سراسر کشور.

تنها با چند جلسه اموزش نمره عالی دروس ریاضی خود را تضمین کنید.

آموزش کاملا تخصصی در عین حال ساده و روان

 

 

 

 

 

 

تدریس ریاضی در منزل مشهد(09338668710)

آموزش تخصصی و با کیفیت دروس ریاضی ابتدایی تا دانشگاه در شهر مقدس مشهد، توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی کاربردی با 11 سال سابقه تدریس ریاضیات در آموزشگاه های معتبر، در محل معرفی شده شاگرد.

تدریس ریاضی سوم تا ششم ابتدایی

تدریس ریاضی هفتم هشتم نهم

تدریس ریاضیات پایه دهم یازدهم و دوازدهم تمامی رشته ها

تدریس خضوضی ریاضی عمومی 1 و 2 ،معادلات دیفرانسیل، امار و احتمال، ریاضی مهندسی و گسسته ،تحقیق در عملیات و ...

 

 

این کلاس ها برای متقاضیان سراسر کشور به صورت انلاین نیز برگزار می شود.

 

شماره تماس:  09338668710.

 

 

 

 

 

 

 

 

تدریس خصوصی آمار در مشهد(09338668710)

معلم خصوصی ریاضیات دانشگاه(تدریس خصوصی دروس ریاضی عمومی 1 و 2 ، معادلات دیفرانسیل، آمار و احتمال، تحقیق در عملیات(پژوهش عملیاتی)،آنالیز ریاضی، ریاضیات گسسته،مبانی ریاضی و ...

اموزش توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی

شماره تماس: 09338668710.

 

 

تفاوت آمار #پارامتریک و #ناپارامتریک

🔹#آمار_پارامتریک. آزمون‌های آماری با دو رویکرد کلی ساخته شده و ساخته می‌شوند. یک رویکرد این است که بر اساس توزیع‌های آماری موجود آزمون‌های آمار ساخته شوند. مثلا آزمونی بر مبنای توزیع نرمال، پواسون و ... ساخته شود. در این موارد آزمون ساخته شده در شرایطی که داده‌ها توزیع مفروض آزمون آماری را داشته باشند، نتایج دقیقی ایجاد خواهد کرد. اما در شرایطی که داده‌ها دارای توزیع مفروض نباشند، دیگر نمی‌توان بر درستی نتایج بدست آمده بوسیله آن آزمون اعتماد کرد.

👈به آزمون‌هایی از این جنس که بر مبنای توزیع‌های آماری ساخته می‌شوند، آزمون‌های پارامتریک می‌گویند. در کل نیز این شاخه آمار پارامتریک نام دارد.

🔹#آمار_ناپارامتریک. رویکرد دیگر در ساخت آزمون‌های آماری این است که آزمون‌ها بر مبنای توزیع آماری خاصی ساخته نمی‌شوند. یعنی توزیع خاصی را مفروضه کار قرار نمی‌دهند و نیازی نیست که داده‌ها دارای توزیع خاصی باشند. به این نوع آزمون‌ها، آزمون‌ها ناپارامتریک یا آزاد-توزیع می‌گویند. این شاخه علم آمار نیز، آمار ناپارامتریک نام دارد.

✳️  چه زمانی بایستی از آمار پارامتریک و چه زمانی از آمار ناپارامتریک استفاده کنیم؟

🔹زمانی که از روایی و اعتبار داده‌های بدست آمده از ابزارهای اندازه‌گیری اطمینان داشته باشیم و داده‌ها دارای توزیع مفروض آزمون آماری مد نظر باشند، آنگاه مجاز به استفاده از آزمون پارامتریک مد نظر هستیم. اما زمانی که داده‌ها دارای توزیع مفروض نباشند و یا داده‌های به دست آمده بوسیله ابزار اندازه‌گیری روایی و اعتبار بالایی نداشته باشند (به صورتی که نتوان حداقل فاصله‌ای بودن مقیاس داده‌ها را تأیید کرد. نه اینکه روایی و اعتبار پایین داشته باشند) آنگاه ما مجاز به استفاده از آزمون‌ها پارامتریک نیستیم و بایستی از آزمون‌ها ناپارامتریک استفاده کنیم.

🔹در شرایطی که از روایی و اعتبار داده‌های بدست آمده از ابزارهای اندازه‌گیری اطمینان داشته باشیم اما توزیع مفروض داده‌ها برقرار نباشد آنگاه اگر امکانش باشد که با یک تبدیل‌های غیرخطی توزیع داده‌ها را به توزیع مد نظر تبدیل کرد، در این شرایط نیز می‌توان از آزمون‌های پارامتریک استفاده کرد.

 

 

 

 

 

تدریس خصوصی آمار و احتمال در مشهد(09338668710)

تدریس خصوصی دروس آمار و احتمال دانشگاه و دبیرستان به صورت ساده و مفهومی

به صورت آنلاین  برای متقاضیان سراسر کشور و به صورت حضوری در شهر مشهد

آموزش توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی کابردی

شماره تماس: 09338668710.

 

 

✅ آزمون های معنی داری و منطق #سطح_معناداری چیست؟

🔹با کمک آزمون­ های معنی­ داری می ­توان پی برد که کدام تفسیر درست است. منطق این آزمون­ ها ساده است. اگر دو متغیر در جمعیّت فاقد رابطه باشند احتمال این که نمونه تصادفی ما بیان­گر رابطه ای بین این دو متغیر باشد چقدر است؟ (یعنی احتمال دقیق نبودن نمونه تصادفی ما چقدر است؟). به عنوان مثال اگر صدبار نمونه­ گیری تصادفی انجام دهیم، احتمال این که یکی از آن ها نمونه غیر معرّفی باشد، یعنی بیان­گر رابطه­ های باشد که واقعا در جمعیّت وجود ندارد چقدر است؟ معمولا گفته می­شود آنجا که احتمالا از هر صد نمونه بیش از پنج نمونه بیان­گر رابطه­ های باشند که ناشی از خطای نمونه­ گیری است، احتمال نادرست بودن نمونه بالاست. چه بسا نمونه خاص ما یکی از پنج نمونه باشد! در نتیجه باید گفت به احتمال زیاد رابطه مشاهده ­شده ناشی از خطای نمونه­ گیری است و فرض فقدان رابطه در جمعیّت واقعا صحیح است.

🔸گروهی از پژوهش­گران محتاط­ ترند و معتقدند آنجا که بیش از یکی از صد نمونه بتواند برحسب تصادف رابطه­ های به شدت رابطه مشاهده شده ایجاد کند، آن گاه احتمال خطا زیاد است. اما اگر دریابیم که صرفا شمار بسیار اندکی از نمونه­ ها ممکن است رابطه مشاهده شده را ایجاد کنند می­توانیم قبول کنیم که رابطه مشاهده شده در نمونه ما واقعی و منعکس کننده رابطه در جمعیّت است.

🔹از آن جا که هرگز صدبار نمونه­ گیری نمی ­کنیم، باید برآورد کنیم که اگر صد بار نمونه گیری می­ کردیم چقدر احتمال داشت که نمونه ما جزء یکی از نمونه ­هایی باشد که صرفا بر اساس شانس و تصادف بیان­گر رابطه ­ای به شدّت رابطه مشاهده شده در نمونه ما هستند.

🔸با کمک نظریه احتمالات می­توان احتمال واقعی نبودن رابطه مشاهده شده در نمونه را (یعنی احتمال این که ناشی از خطای نمونه­ گیری باشد) برآورد کرد. (در این جا به این نظریه نمی پردازیم و فقط متذکر می­شویم که فرض این نظریه این است که از نمونه­ های تصادفی استفاده می­کنیم). آزمون معنی­ داری آماری در واقع برآورد همین احتمال است. دامنه مقادیر این آزمون­ها از (۰)  تا (۱) است و آن­ها را سطوح معنی­ داری می­خوانند. معنای این ارقام چیست؟ گیریم سطح معنی­ داری ۵۰/. است. این بدان معناست که در ۵۰ نمونه از ۱۰۰ نمونه فقط بر اثر خطای نمونه­ گیری (شانس) رابطه­ای به قوّت رابطه ه­ای که ما در نمونه مشاهده کردیم دیده می­شود. در این صورت احتیاط حکم می­کند رابطه مشاهده شده در نمونه خود را به احتمال زیاد واقعی ندانیم و در نتیجه فرض عدم رابطه در جمعیّت رد نمی­شود(تأیید می شود).

🔹اگر سطح معنی­ داری ۰۵/. باشد بدان معناست که فقط پنج نمونه از هر ۱۰۰ نمونه برحسب تصادف به رابطه مشاهده شده در نمونه ما منجر می­شود. اگر سطح معنی­ داری ۰۱/. باشد به معنی واقعی نبودن رابطه در یک نمونه از هر ۱۰۰ نمونه و اگر ۰۰۱/. باشد به معنای یک نمونه در ۱۰۰۰ نمونه است. پیداست هر چه سطح معنی­ داری پایین­ تر باشد، میتوان اطمینان بیشتری به «واقعی» بودن رابطه مشاهده شده در نمونه داشت.

🔸در اینجا به نحوه محاسبه این آزمون­های آماری معنی­ داری نمی­ پردازیم. فرمول این­ها در کتاب­های آماری وجود دارد و با برنامه­ های کامپیوتری هم به راحتی می­توان آن­ها را حساب کرد. اما مسأله­ ای وجود دارد که برنامه­ های کامپیوتری پاسخگوی آن نیستند. اکثر برنامه­های کامپیوتری سطح معنی­ داری را بین ۰/.  تا ۰٫۰۰۱محاسبه می­کنند؛ اما در چه سطحی فرضیه عدم رابطه در جمعیّت (فرضیه صفر) رد می­شود؟ معمولا سطح معنی ­داری را ۰۵/. تا  ۰۱/. را به عنوان مبنا در نظر می­گیرند. اما این سطوح قراردادی و اختیاری هستند.

🔹مسأله­ای که در کاربرد سطح معنی داری ۰۵/. وجود دارد، سهولت رد فرض صفر (عدم رابطه) است: چه بسا فرض عدم رابطه در جمعیّت رد شود (فرض وجود رابطه تأیید شود) در حالی که واقعا رابطه­ های وجود نداشته باشد. چنین اشتباهی را خطای نوع اول می­خوانند و بیشتر در نمونه­ های بزرگ پیش می­آید. از این رو بهتر است در نمونه­ های بزرگ سطح معنی داری ۰۱/. را به عنوان مبنا در نظر بگیریم. اما اگر همواره از سطح ۰۱/. استفاده کنیم ممکن است کار به خطای نوع دوم بکشد - یعنی سخت­گیری بیش از حد و تصدیق فرضیه صفر در جایی که باید آن را رد کرد. احتمال چنین خطایی در نمونه­ های کوچک بیشتر است. طبق قاعده تجربی برای نمونه ­های کوچک از سطح معنی­داری ۰۵/. و برای نمونه های بزرگ از سطح ۰۱/. یا کمتر استفاده می­کنیم.

👈 نکته: سطح معنی­ داری در برنامه #SPSS به صورت #Sig گزارش می­شود که در هنگام گزارش نتایج در پایانامه ­ها و مقالات باید به صورت مقدار (P ، (P-Valueگزارش شود.

 

 

 

تعداد شمارنده های طبیعی یک عدد

💢موضوع: تعداد شمارنده های طبیعی یک عدد
#روش_اول

🔷ابتدایی ترین روش برای نوشتن تعداد شمارنده های یک عدد، تقسیم عدد مورد نظر بر اعداد طبیعی است.

✴️مثال۱: عدد ۶ چند شمارنده ی طبیعی دارد؟

✅حل: عدد شش را بر اعداد طبیعی تا عدد شش تقسیم می کنیم، هرگاه باقیمانده برابر صفر شد عدد مورد نظر شمارنده ی طبیعی ۶ است.

🔹شمارنده های طبیعی ۶ عبارت اند از:

{۶ ،۳، ۲، ۱}=شمارنده های طبیعی ۶

🔸پس ۶ ، چهار شمارنده ی طبیعی دارد.

✴️مثال ۲: عدد ۱۸ چند شمارنده ی طبیعی دارد؟

✅حل: شمارنده های طبیعی ۱۸ را می نویسیم، برای این کار از ضرب نیز می توانیم استفاده کنیم.
🔹۱×۱۸=۱۸
🔸پس ۱۸ و ۱ شمارنده ی ۱۸ می باشند.

🔹۲×۹=۱۸
🔸پس ۹ و ۲ شمارنده ی ۱۸ می باشند.

🔹۳× ۶=۱۸
🔸پس ۶ و ۳ شمارنده ی ۱۸ می باشند.

❗️بین ۳ و ۶ دو عدد طبیعی داریم که ۱۸ بر آن ها بخش پذیر نیست

🔸پس شمارنده های طبیعی ۱۸ عبارت اند از: 👇👇
🔹۱ ، ۲ ، ۳ ، ۶ ، ۹ ، ۱۸

🔸عدد ۱۸ ، شش شمارنده ی طبیعی دارد.

✴️مثال۴: عدد ۷۲ چند شمارنده ی طبیعی دارد؟
✅حل: از ضرب کمک می گیریم👇

🔹۱×۷۲=۷۲
🔸پس ۱ و ۷۲ شمارنده ی ۷۲ می باشند.

🔹۲×۳۶=۷۲
🔸پس ۲ و ۳۶ شمارنده ی ۷۲ می باشند.

✏️نکته: بین ۳۶ تا ۷۲ هیچ عددی شمارنده ی ۷۲ نیست.

🔹۳×۲۴=۷۲
🔸پس ۳ و ۲۴ شمارنده ی ۷۲ می باشند.

✏️نکته: بین ۲۴ تا ۳۶ هیچ عددی شمارنده ی ۷۲ نیست.
🔹۴×۱۸=۷۲
🔹۶×۱۲=۷۲
🔹۸×۹=۷۲

❗️بین ۸ و ۹ عدد طبیعی نداریم.

🔸پس شمارنده های طبیعی ۷۲ عبارت اند از: 👇👇
🔹۱ ،۲ ،۳ ،۴ ،۶ ،۸ ، ۹ ،۱۲ ،۱۸ ،۲۴ ،۳۶ ،۷۲

🔸عدد ۷۲ ، ۱۲ شمارنده ی طبیعی دارد.

✏️نکته: تعداد شمارنده های صحیح یک عدد دو برابر تعداد شمارنده های طبیعی آن است.

✴️مثال۵: عدد ۶ چند شمارنده ی صحیح دارد؟
🔹-۶،-۳-۲،-۱، ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۶
🔸تعداد برابر است با: تعداد شمارنده های طبیعی ضرب در ۲:
🔸۴×۲=۸

برای درخواست کلاس یا دریافت فایل های موردنظر می توانید از طریق

چت سایت یا واتساپ/تلگرام/شاد/ایتا شماره 09338668710 اقدام فرمایید

مباحث این نمونه به صورت آنلاین در 1 جلسه آموزش داده می شود.

پاسخ و تشریح نمونه سوالات مشابه انجام می شود.

.

اثبات قضیه لموس اشتاینر

🔻اثبات قضیه لموس اشتاینر

• A Proof for Steiner-Lehmus Theorem

• صورت قضیه:

مثلثی که دارای دو نیمساز با طول یکسان باشد متساوی الساقین است

Every triangle with two angle bisectors of equal lengths is isosceles.

* اثبات در تصویر

 

 

 

 

 

 

 

 

تدریس خصوصی ریاضیات دانشگاه

به صورت حضوری در مشهد مقدس

به صورت آنلاین برای دانشجویان سراسر کشور

ارتباط مستقیم با کارشناس ارشد رشته ریاضی با 11 سال سابقه آموزش ریاضیات

09338668710.

 

 

 

 

 

 

 

ریاضیات رمز

حسين : آقا فريد ، يك كار مهم با شما دارم :

                               L JMKG  MGMXF    QEXMW

فريد  : اين كلمات نامفهوم چى هستند كه نوشتى؟

حسين: نمى خواهم كسى بفهمه كه من چه درخواستى از شما دارم.

پيام من با تابع y=7x+10 به پيمانه 26 به صورت رمزى نوشته شده است . كافى است كه معادله را حل كنيد.

فريد: اجازه بده ابتدا اين رمز را با توجه به جدول زير به صورت عددى بنويسم .


A    B    C    D     ....          X      Y   Z     
_____________________________
0     1     2     3   .....          23   24   25  

بنابراين  متن رمز شده شما به صورت زير به شكل عددى بيان مى شود.

 

   L  J  M   K    G    M   G   M   X    F     Q  E  X  M   W
   11  9  12  10  6      12   6  12   23  5  16 4  23 12 22

حالا با توجه به فرمول بالا ، حرف L را چگونه رمزگشايى كنم؟

حسين: در فرمول y=7x+10, مقدار متغير x ، قبل از رمزگذارى  است و مقدار y، آن چيزى است كه به طور رمزى شما دريافت كرده اىد. مثلا من حرف L(عدد 11) را فرستادم.حالا شما بايد معادله7x+10=11 به پيمانه 26 را حل كنيد، آن وقت مى فهميد ، منظور من چه حرفى از حروف انگليسى بوده كه بعد از  رمز كردن به صورت L فرستاده شده.

فريد : از حل معادله        7x+10=11(به پيمانه 26) مقدار x برابر با 15 بدست مى ايد، كه با توجه به جدول بالا, 15 معادل حرف P است.

حالا بايد اين كار را براى چهارده حرف ديگر انجام دهم.

براى اين كار،  به طور كلى از معادله y=7x+10  ( به پيمانه 26) مقدار x را به صورت x=15(y-10) ( به پيمانه 26) بدست مى آورم؛ به اين ترتيب زمان كمترى براي رمزگشايي صرف خواهم كرد.

بسيار خوب ، با توجه به رابطه x=15(y-10)  ( به پيمانه 26) متن شما به صورت زير  رمزگشايى مى شود .

( P L E A S E    S  E  N D    M ON E Y)                                                 

 اى بابا، كاش نمى توانستم رمز گشايى كنم متن شما را !!


حسين: حالا لطفا اين پيام مرا رمز گشايى كنيد.

Ljmkgm aobm qm exm rojjoex fejjkzg O ikxn ne rm k rojjoexkozm
.
مطلب از آقای سید حسین سید موسوی

 

 

 

حل معادلات گویا

(معادلاتی که مجهول در مخرج است)

۱)مخرجها تجزیه شود
۲)طرفین درمخرج مشترک‌مخرجها ضرب شود
۳)معادله جبری معمولی راحل کرده
۴)جواب بدست آمده بشرطی قابل قبول است که هیچ مخرجی راصفرنکند
(بدست آوردن دامنه در ابتدای سوال ضرورتی ندارد مگردر حالات خاص البته بنظر بنده حقیر)

      "حل معادلات اصم"
(معادلاتی که مجهول زیر رادیکال است)

۱)یک رادیکال را به یک طرف وبقیه  رابطرف دیگر برده(بدترین رادیکال رایک طرف قرارمیدهیم)
۲)طرفین رابتوان (دویاسه ...)میرسانیم که رادیکال ازبین برود
۳)اگربازهم رادیکال داشتیم این عمل راتکرارکرده تا همه رادیکالهاازبین برود
۴)معادله جبری بدست آمده راحل کرده
۵)جوابهای بدست آمده بشرطی قابل قبول است که درمعادله اولیه صدق کند(فقط تعریف شده بودن رادیکالها کافی نیست)
(گاهی با تغییرمتغیر گرفتن جملات مسیله به سوال ساده تری تبدیل میشود وتوجه به دامنه درتستها میتواند کمک کند والبته راههای ابتکاری هم بکمک بحث دامنه درحل معادله میتواند کمک کند)

 

 

برای کلاس های تدریس خصوصی ریاضی کنکور می تونید با شماره بنده تماس حاصل فرمایید..

 

09338668710

 

 

 

 

 

 

معلم خصوصی ریاضی و امار یازدهم انسانی(09338668710)

کدام یک از جملات زیر گزاره است؟ ارزش هر گزاره را تعیین کنید.

الف) شما چند سال دارید؟

جمله خبری نیست لذا گزاره نمی باشد.

 

چ) سیب قرمز از سیب زرد خوش مزه تر است.

جمله خبری است ولی ارزش آن را نمی توان دقیقا تعیین کرد بخاطر اینکه سلیقه ای است ، لذا گزاره نمی باشد.

ح) لطفا تخته را پاک کن.

جمله خبری نیست لذا گزاره نمی باشد.

2.  دو گزاره درست و دو گزاره نادرست بیان کنید و همچنین دو جمله بنویسید که گزاره نباشند.

گزاره درست: عدد 2 تنها عدد اول زوج است.- کوچکترین عدد طبیعی دو رقمی ، 10 می باشد.

 

 

 

 

برای درخواست کلاس های تدریس خصوصی ریاضی دوازدهم انسانی

به صورت آنلاین (سراسر کشور)

و به صورت حضوری (در مشهد و تهران)

می توانید با شماره 09338668710

تماس حاصل فرمایید.

 

آموزش توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی کاربردی

 

 

 

 

 

 

تدریس خصوصی ریاضی در منزل مشهد(09338668710)

تدریس خصوصی ریاضی سوم، ریاضی،چهارم،پنجم و ششم ابتدایی

تدریس خصوصی ریاضی هفتم، ریاضی هشتم و نهم

تدریس خصوصی ریاضی پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم

تدریس خصوصی آزمون های ورودی تیزهوشان و کنکور و آزمون یوس و ست

تدریس خصوصی ریاضیات دانشگاه

آموزش دروس ریاضی در محل شاگرد در شهر مقدس مشهد نیز انجام می شود.

 

والدین گرامی می توانند برای هماهنگی و اطلاع از جزئیات کلاس ها با شماره 09338668710 تماس حاصل فرمایند.

آموزش توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی کاربردی با 11 سال سابقه اموزش ریاضیات ابتدایی تا دانشگاه

آموزش کاملا تخصصی و با کیفیت تضمین به یادگیری کامل

ریاضیات را یکبار برای همیشه بیاموزید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تدریس آنلاین مثلثات(09338668710)

اگر در مبحث مثلثات دبیرستان،کنکور و یا دانشگاه مشکل دارید، در طی دو یا حداکثر سه جلسه این مبحث رو به طور کامل و اصولی ، یکبار برای همیشه بهتون آموزش خواهیم داد.

کلاس های تدریس خصوصی و گروهی ریاضی ، به صورت حضوری در مشهد مقدس

و به صورت آنلاین برای سراسر کشور

آموزش توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی

شماره تماس و هماهنگی: 09338668710

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معلم خصوصی ریاضی مشهد(09338668710)

آموزش خصوصی دروس ریاضی مقطع ابتدایی (ریاضی سوم تا ششم)

ریاضی متوسطه اول (هفتم-هشتم-نهم)

ریاضی متوسطه دوم (دهم-یازدهم-دوازدهم)

ریاضی کنکور(تجربی -انسانی-ریاضی-کنکور یوس ترکیه)

ریاضیات دانشگاه(ریاضی عمومی 1 و 2 - معادلات دیفرانسیل-مبانی ریاضیات-ریاضیات گسسته-آمار و احتمال-تحقیق در عملیات ....)

 

آموزش مفهومی ساده و روان توسط کارشناس ارشد رشته ریاضی

شماره تماس مستقیم:  09338668710.